Procházka z Řeporyjí do Jinonic a zpět

Prokopské údolí je velmi známé a Pražany často navštěvované. Přesto se v něm dá stále najít spoustu nových cestiček a výhledů. Nejraději vycházíme v městské části Řeporyje, kam se dostaneme vlakem ze Smíchovského nádraží nebo pohodlněji autobusem jezdícím ze stanice metra Luka (230, 249, 301, 352).

Naší cestou nás nejdříve provází Dalejský potok, který teče podél ulice Mládkova. Po 300 metrech končí řeporyjské domky a narážíme na bránu do Prokopského údolí. Vede tudy zelená turistická značka, kterou se ale nenecháme provádět dlouho, protože z ní odbočíme u bývalého mlýna a přejdeme po mostku potok. Rozbitá asfaltka nás dovede k ruinám velkého objektu Kvíz a Kotrba, který je v dnešních dnech hojně využíván příznivci paintballu. Za ruinami pokračujeme dále doleva, ale pozor po 50 metrech se cesta prudce stočí doprava téměř o 180º . Z této křižovatky koukáme do lomu Malá Mušlovka. Vydáme se cestou vpravo a procházíme Velkou Mušlovkou.

Cesta nás zavede až do zahrádkářské kolonie, ve které byl letos vybudován nový kiosek. U kiosku se napojíme na modrou turistickou značku vedoucí nejkrásnějšími částmi Prokopáku. O víkendech zde počítejte s vysokým počtem návštěvníků, rodinek a cyklistů. Modrá turistická značka nás zavede k bývalému Klukovickému koupališti, kde je ideální místo k odpočinku. Zde si dáváme svačinku a sbíráme síly na další cestu. Vyrážíme dál pod viadukt do Hlubočep po modré a zde se nám naskytuje několik variant výletu. Buď odbočíme u rozcestníku na žlutou, která nás strmou cestou vyvede na horizont.

Po něm můžeme obejít celé údolí až po Butovickou sopku. Nebo se rozhodneme po pohodlnější modrou, která vede celou cestu po asfaltce lemovanou kaštanovým stromořadím. Na konci se nezapomeneme podívat na Hlubočepské jezírko. V Prokopském údolí to je taková třešnička na dortu. Za jezírkem se opět můžeme rozhodnout o pokračování naší cesty. Pokud si chceme ještě užít přírody, vydáme se po klikaté asfaltové cestě na hřeben na němž se nachází dnes již hustá síť zpevněných cest. Doporučujeme tou první se vydat doprava a nechat se zavést na výhledy nad údolí a na úplném konci se dostaneme na výhled nad Žvahovem. Z tohoto místa máme krásný přehled nad celou metropolí, údolím Vltavy a Berounky a je vidět soutok obou řek včetně chuchelského závodiště. Jelikož stojíme přímo nad Smíchovským nádražím, můžeme se tudy vydat přes Dívčí hrady na MHD. Druhou variantou zůstává vrátit se zpět a po hřebeni dále dojít až do Jinonic, což je také jedna ze stanic metra linie B.

Ačkoli je to údolí víc než známé a více než hodně navštěvované, bylo by škoda ho nenavštívit a neprozkoumat jeho pro nás nová zákoutí.